кратки стихотворения за цветница, оригинални пожелания за имен ден, песни за лазаров ден, пожелания за рожден ден

15.04.2011 г.

Стихотворения за Цветница

Цветница
Ран Босилек

Тя е мъничка царица,
златокоса, светлолика.
Сред цветята тя живее,
на лаленце се люлее,
в светъл празник рано пее:
"Хайде, ставайте, дечица!
И от клончета върбица
колелца си изплетете,
на дъсчица ги сложете,
и в реката ги хвърлете.
Туй, що тръгне най-напред
носи най-голям късмет.
На когото то се случи,
ще се радва от сърце!
На Великден ще получи
най-голямото яйце!"



Цветница
Иван Цанев

На дядо — жълти минзухари,
да си ги има за другари.
На баба — стръкче от иглика,
за да са лика и прилика.
На мама — тези три кокичета,
че тя си има три момичета.
Така за всекиго — накратко,
накрая идва ред на татко.
Понеже той си няма син —
ще му е син синчецът син!

cvetnica
















Песента на синчеца
Иван Вазов

Малко цвете съм в полето,
аз съм синия синчец,
любя въздуха, небето,
кича полския венец.

Кат небето се синея,
ако ситно и да съм,
с мойта хубост хубавея
всяка нива, слог и хълм.

Аз съм синчец, аз съм радост,
бодил по мен не расте,
аз съм просто, като радост.
Аз съм мило, кат дете.

Бог самичък ме посея
и поля ме да раста,
на свобода аз живея,
на простора си цъфтя.

Малко цвете съм в полето,
аз съм синия синчец,
любя въздуха, небето,
кича полския венец.



Синеока теменужка

Синеока теменужке,
теменужке, мила дружке,
мъничка си и не знаеш
колко хубаво ухаеш.
Теб децата те обичат
и в косите си те кичат.
Мъничка си и не знаеш
колко хубаво ухаеш.
Аз съм малка теменужка
на децата мила дружка
мен дечица откъснете,
в дар на мама поднесете.


Детски стихотворения за Великден и за Лазаровден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар