кратки стихотворения за цветница, оригинални пожелания за имен ден, песни за лазаров ден, пожелания за рожден ден

20.10.2011 г.

Зима - стихотворения за деца

Зима – Иван Вазов

Ето зимата настана,
сняг вали, вали, вали
и в бяла си премяна
все земята весели.

Във огнището ни свети
и пламти голям огън,
хай, шейните си грабнете,
че пързалки има вън!

Да се лъзгаме другарски
по сребристий, гладък лед,
идат празниците царски,
радост има занапред.

От уроци ще починем,
разпус нам ще да дадът
и човеци ще да чинем,
ще се валяме в снегът.

Коледа, Васил ще дойдат
и кравай ще ни дарят
и децата ще да ходят
да сурвакват, честитят.



Първий сняг – Иван Вазов

В детинството ми, в онуй време,
кога животът ни е драг.
Как силно тупкаше сърце ми,
когато виждах първий сняг!

На зимата видът суровий
и първий студ, и ближний мраз
хилядо радости по-нови
възбуждаха у мен тогаз.

Шейната си аз бързо стягах
и грижа що е без да знам,
по мекий сняг с другари бягах
ил с валки биехме се там.

О, дни детински, дни благати!
О, драги, румени деца,
тъгите вам са непознати,
смехът играй ви по лица.

За вас са песни и пръзалки,
за вас е шум, живот и свет,
о, радвайте се, дор сте малки,
че няма радост занапред.

Но ей детинство ми премина
и първий сняг си пак вали,
настана студ и таз година,
но туй ме веч не весели.

Аз мисля, мисля за ония,
които дзъзнат на студа,
които в крайна оскъдия
кълнат си дните на света.

Аз мисля бедните вдовици,
без хляб, без покрив що тъжат,
и тамо голите темници,
де мойте братия лежат.

И тия, що за зли неволи
е господ на света пратил,
и тез, които гладни, голи
посрещат Коледа, Васил.



Зима – Петко Славейков

Зима дойде, сняг захвана,
няма птиче да запей,
вред студено вече стана,
всякой тича да се сгрей.

Няма никой по полето,
всякой в къщи се прибрал,
седнал, сврял се до кюмбето,
я пък огън е наклал.

А по пътя, виж, треперят
и с невесели лища
ходят хлебец да намерят
сиромашките деца.

Още стихотворения за деца и стихотворения за Коледа.

2 коментара:

  1. Много оригинални пожелания сте публикували, когато имаме празник винаги от вашия сайт си избирам пожеланията и хората остават очаровани. Моля ви публикувайте и пожелания за Коледа и Нова година, в нета има но са все едни и същи и безинтересни.
    Поздрави .

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря Ви, за милите думи! Ето тук ще намерите пожелания за Коледа.

    ОтговорИзтриване